Opruimcoach
Op zoek naar rust in je huis en je hoofd?

Hulp met opruimen
Op zoek naar rust in je huis en je hoofd?
Tijdens ons drukke alledaagse leven schiet het opruimen van je huis er nog wel eens bij in. Vaak baal je hiervan, omdat een opgeruimd huis zo’n heerlijke rust in je hoofd brengt. Langzaam maar zeker kan het gebeuren dat je huis voller en steeds minder geordend raakt, Je neemt je vaak voor om hier verandering in aan het brengen, maar het komt er maar niet van.
Wacht niet te lang!
Het is daarom van belang om niet te lang te wachten om je woning op te ruimen. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt. En wanneer je opziet tegen de opruimklus, begin klein en kamer voor kamer. Dit is een stuk overzichtelijker dan de hele woning in een keer op te ruimen.
In mijn werkzaamheden staat het voorop om samen met jou aan het werk te gaan. Jij beslist wat er weg kan en wat niet. Ik zal je daarbij zo goed mogelijk adviseren. Nadat we een selectie hebben gemaakt van de spullen die blijven, help ik je bij het organiseren van die spullen.
Het resultaat van het opruimtraject.
Door de tips en adviezen die ik je geef, zal je in de toekomst zelf beter in staat zijn om je huis opgeruimd en geordend te houden.
Hulp met de administratie
Ben jij de baas over je administratie?
Heb jij soms moeite met het bijhouden van een gestructureerde (digitale) administratie? Slingeren er op verschillende plekken in huis enveloppen rond, misschien zelfs ongeopend? Weet jij waar je belangrijke papieren kunt terugvinden?
Wanneer je jouw papierwerk en administratie niet goed ordent en bijhoudt kan het een grote stapel worden. Dan wordt het een hele uitdaging om in deze grote stapel papierwerk structuur aan te brengen en zeker om er een begin mee te maken.
Samen brengen wij jouw administratie weer op orde?
Ik breng graag samen met jou weer structuur in je administratie en zorg ervoor dat je voortaan zonder problemen je eigen administratie kunt bijhouden.
Hulp met digitaal organiseren
Last van een digitale chaos?
In de tijd waarin we nu leven, kom ik in mijn werk als opruimcoach ook steeds vaker een ‘digitale chaos’ tegen. Je laptop of pc is eigenlijk het verlengde van je hoofd. Het werkt ontzettend vertragend en is foutgevoelig, wanneer je mailbox compleet ongestructureerd is of wanneer de mappenstructuur op je computer geen duidelijke achterliggende logica heeft.
Wordt de chaos de baas!
Wanneer dit het geval is, wordt de chaos in de loop der tijd vaak alleen maar groter. Ongeopende mailtjes stapelen zich op en je bent steeds vaker bestanden kwijt. Het lijkt dan vaak een enorme klus om hier iets aan te doen, zeker wanneer je het al ontzettend druk hebt maar je dagelijkse werkzaamheden.
Verlang jij naar digitale orde en structuur?
Het belangrijkste speerpunt voor het bereiken van de digitale orde is het bedenken van een logische mappenstructuur. Zowel voor je bestanden, foto’s als e-mails. Met een duidelijke mappenstructuur kun je eenvoudig de e-mails archiveren. Voor je bestanden en je foto’s geldt eigenlijk hetzelfde.
Een verhuizing gepland?
Verhuizen is een stressvolle bezigheid!
Een verhuizing betreft niet alleen simpelweg het overbrengen van je spullen naar een andere woning, maar hier komt vaak een heel emotioneel proces bij kijken. Je laat je oude en vertrouwde omgeving achter en je moet een hoop zaken regelen om je nieuwe woning te kunnen betrekken. Tussendoor moet je ook nog eens al je spullen in de verhuisdozen inpakken en sorteren welke spullen je zou willen meenemen en wat er weg kan.
Verhuizen staat in de top 5 van meest stressvolle gebeurtissen.
Het kan zijn dat er tijdens een verhuisperiode zoveel op je af komt, dat je eigenlijk niet meer weet waar je moet beginnen en hoe je het het beste kunt gaan aanpakken. Verhuizen staat in de top 5 van meest stressvolle gebeurtenissen in ons alledaagse leven, het is dus helemaal niet gek als je hier hulp bij kan gebruiken.
Een nieuwe start.
Een nieuwe woning is een nieuwe fase in je leven, dan is het fijn om echt een frisse start te kunnen maken. Samen gaan we eerst opruimen en jij gaat keuzes maken en afscheid nemen van spullen die je niet niet meer nodig hebt. Het is fijn om daar hulp bij te krijgen, zodat je echt een nieuwe start kan maken in je nieuwe droomhuis!
jOUW VOORDELEN OP EEN RIJ
- Een opgeruimd huis en/of kamer(s)
- Samen zoeken we naar een methode die bij jou past
- Rust in je hoofd creëren
- Minder onnodige spullen in je huis en hierdoor meer ruimte
- Praktische tips om in de toekomst zelf mee aan de slag te gaan
- Overzicht in je administratie
- Je bespaart tijd omdat je veel minder hoeft te zoeken
- Je bespaart geld omdat je snel ziet welke abonnementen/verzekeringen overbodig of te duur zijn
- We creëren een methode waarmee je zelf eenvoudig je administratie de baas kan blijven
- Overzicht op je pc en/of laptop
- Een e-mail box waarin je met gemak alles kunt terug vinden
- Je bespaart tijd omdat je veel minder hoeft te zoeken, waardoor je je weer kunt bezig houden met de dingen die je het liefste doet
- Eenvoudiger afscheid nemen van spullen die je niet meer nodig hebt
- Minder stress en er valt een last van je schouders
- Kostenbesparing bij de verhuizing zelf (minder volume)
Gaan wij samen aan de slag?
Gaan wij samen aan de slag?
