Het aanbrengen van structuur en orde door een opruimcoach, geeft ondernemers de ruimte voor de optimale focus op het reilen en zeilen van het bedrijf.

Naast hulp bij opruimen en ordenen aan particulieren in hun woning, heb ik ook veel ervaring in het helpen van bedrijven bij het aanbrengen van meer structuur en orde. Zeker in een bedrijfsomgeving kan er in de alledaagse drukte vaak al snel chaos ontstaan, zowel in de werkomgeving als administratief. Voor een optimale productiviteit van werknemers is het belangrijk om de werkomgeving netjes en geordend te houden. Een opgeruimd omgeving zorgt immers automatisch voor een opgeruimd hoofd. Hiernaast is een gestructureerde bedrijfsadministratie een belangrijke pilaar voor het draaiende houden van een succesvolle onderneming.

Hulp met opruimen brengt orde en structuur in uw werkomgeving

Het kan in de drukte van deadlines, vergaderingen en afspraken soms lastig zijn om tussendoor ook nog je werkplek netjes en opgeruimd te houden. Hierdoor ontstaat uiteindelijk vaak alleen nog maar een grotere drukte, omdat je moeite krijgt om zaken terug te vinden of dingen vergeet omdat ze aan je aandacht zijn ontglipt.
Een vaak genoemde term binnen het bedrijfsleven is ‘Clean Desk Policy’. Dit klinkt heel fijn, maar hoe pak je dit zelf aan? Dit kan zeker een uitdaging zijn, wanneer je al je energie en tijd wilt steken in je werkzaamheden en eigenlijk geen tijd hebt voor ‘randzaken’.

Ik help je als opruimcoach graag met het scheppen van orde op jouw werkplek, of dit nu thuis of op een kantoor is. Uiteindelijk leidt een opgeruimde en gestructureerde werkplek tot een hogere productiviteit en een minder chaotisch gevoel tijdens het uitvoeren van je werkzaamheden. Door mijn hulp kun jij je volledig focussen op je werkzaamheden, maar dan wel aan een opgeruimd bureau!

Mijn diensten aan ondernemers en werknemers omvatten onder andere:

  • (Her)inrichten van jouw werkplek, ordenen van papieren/dossiers en het opruimen van je bureau met als resultaat een overzichtelijke, toegankelijke en eenvoudig overdraagbare werkplek.
  • Sorteren en structureren van de administratie en/of opzetten van een nieuw administratief systeem.
  • Uitzoeken & opschonen dossiers en archieven.
  • Opzetten van een nieuw (digitaal) archiefsysteem.
  • Assistentie en tips met betrekking tot effectief mailbox beheer.
  • Opzetten van een digitale agenda, zodat u beschikt over een flexibele en realistische agendaplanning
  • Assistentie bij werkplek- of kantoorverhuizingen

Last van een ‘digitale chaos’?

Mijn diensten aan bedrijven beperken zich niet tot het opruimen van de werkomgeving. In de tijd waarin we nu leven, kom ik in mijn werk als opruimcoach ook steeds vaker ‘digitale chaos’ tegen. Je laptop of pc is eigenlijk een verlengde van je hoofd. Het werkt ontzettend vertragend en is foutgevoelig, wanneer je mailbox compleet ongestructureerd is of wanneer de mappenstructuur op je computer geen duidelijke achterliggende logica heeft.

Wanneer dit het geval is, wordt de chaos in de loop der tijd vaak alleen maar groter. Ongeopende mailtjes stapelen zich op en je bent steeds vaker bestanden kwijt. Het lijkt dan vaak een enorme klus om hier iets aan te doen, zeker wanneer je het al ontzettend druk hebt met je dagelijkse werkzaamheden. Waar moet je precies beginnen en hoe pak je het digitaal orde scheppen aan?

Verlang jij naar digitale orde en structuur?

Het belangrijkste speerpunt voor het bereiken van digitale orde is het bedenken van een logische mappenstructuur. Zowel voor je bestand, foto’s als e-mails. Samen met jou stippel ik deze mappenstructuur uit. Hierna pakken we samen de chaos aan: we schonen je mailbox, foto’s en bestanden op en hierna delen we de overgebleven mails, foto’s en bestanden in in één van de gecreëerde mappen. Verder geef ik je praktische tips en adviezen voor het bijhouden van de stroom aan e-mails en het blijvend gestructureerd houden van je computer.

Voordelen van een opgeruimde computer

Het aanbrengen van structuur in de mappen op je computer en je mailbox, leidt uiteindelijk tot een veel effectiever werkproces:

  • Je weet direct waar je een bestand of mail moet bewaren of juist terugvinden, dit bespaart dagelijkse een hoop tijd.
  • Geen vervelende reminders meer omdat je je mail niet op tijd hebt beantwoord.
  • Al je foto’s zijn in één oogopslag terug te vinden.
  • Rust in je hoofd omdat je de chaos de baas bent geworden.
  • Lagere foutgevoeligheid.

Hulp met opruimen heeft een jarenlange ervaring als opruimcoach en combineert een duidelijk uitgestippeld plan met een persoonlijke en respectvolle benadering.

Hulp met opruimen brengt orde en structuur aan in je werkomgeving

Is jouw werkomgeving een chaos en weet je niet waar je moet beginnen met het scheppen van orde of heb je hier door je drukke werkzaamheden simpelweg de tijd niet voor? Als opruimcoach weet ik precies hoe ik je kan helpen om op een efficiënte wijze te zorgen voor een opgeruimde en gestructureerde werkomgeving.

Wanneer u mijn hulp inschakelt, zal er eerst een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek plaatsvinden. Hierbij bekijken we samen waar de knelpunten zich bevinden en wat uw wensen en verwachtingen van het traject zijn. Aan de hand hiervan zal ik een maatwerkofferte opstellen, met hierin de exacte werkzaamheden en de hiermee samengaande kosten gespecificeerd. Prijzen voor zakelijke klanten zijn altijd op aanvraag.

Werkgebied van hulp met opruimen

Mijn werkgebied strekt zich voornamelijk uit in de regio rondom Utrecht. Reiskosten tot 20 km enkele reis zijn inbegrepen in mijn uurtarief. Woont u niet in de regio Utrecht en dus verder dan 20 km enkele reis, ook dan help ik u uiteraard graag. Neem in dat geval ook gerust contact met mij op, zodat ik kan beoordelen wat ik voor u kan betekenen.

Wilt u meer informatie ontvangen, heeft u aanvullende vragen of wilt u een afspraak maken? Mail, app of bel me (zie hiervoor ook de pagina ‘contact’). U kunt snel en eenvoudig een afspraak maken door op de onderstaande button te klikken.

Maak een afspraak