Huis opruimen na overlijden

Professionele hulp in verdrietige tijden is een zorg minder!

Bij overlijden laten dierbaren veel achter, veel herinneringen maar ook vaak veel spullen. In de periode na het overlijden moet er veel geregeld en georganiseerd worden. Naast het verdriet bij een afscheid, worden we ook vaak geconfronteerd met talloze praktische vragen en zaken die snel moeten worden beantwoord en geregeld. Uit ervaring weet ik dat het voelt of alle energie uit je lijf wordt gezogen terwijl er juist veel moet gebeuren.

Meer dan alleen de inboedel

Opeens staat er een leeg huis vol herinneringen en spullen. Vaak veel spullen. Wie gaat bepalen wat ermee moet gebeuren? Wat bewaar je wel en wat niet? Waar gaan de spullen heen? Liggen er wensen vast? Wie gaat alles organiseren en regelen? Wie houdt het overzicht?

Bij het afwikkelen van een nalatenschap komen ook veel administratieve, organisatorische en financiële zaken om de hoek kijken.

Opruimen na overlijden - Hulp met opruimen

Professionele regelheld voor nabestaanden

Het inschakelen van een professional, speciaal opgeleid voor nabestaanden zorg, kan ervoor zorgen dat de regel zaken vlot verlopen. Hierdoor hebben de nabestaanden meer tijd voor hun rouwverwerking zonder bijkomende stress over bijzaken.

Deze hulp kan bestaan uit bijvoorbeeld:

  • Het uitzoeken en opruimen van kleding en persoonlijke bezittingen.
  • Het maken van keuzes: wat bewaar je als dierbare herinnering en wat kan weg?
  • Het ordenen van de papieren en digitale administratie. Het opstellen van een lijst met zaken die moeten worden geregeld.
  • Ondersteuning bieden met de afwikkeling van de nalatenschap.

Werkwijze

  • We bespreken eerst wat je wilt uitzoeken en opruimen. We bekijken de ruimte en spullen die je wilt opruimen
  • Ik doe een voorstel van de hulp die ik kan bieden. Denk aan: samen opruimen, ordenen, afvoeren van spullen. Ook inpakken en schoonmaken hoort daarbij
  • Tijdens de sessies is er tijd en ruimte voor het ophalen van herinneringen en kan verdriet worden gedeeld. Ondertussen ruimen we samen op. Ik begrijp dat jouw energie kan steeds weer anders zijn, dat mag, ik ben er ook voor jou!
  • Als alles is opgeruimd en afgerond, nemen we afscheid. Enkele weken later zal er nog een evaluatiegesprek plaats vinden.

Wanneer je Hulp met opruimen inschakelt sta je er niet alleen voor in deze emotionele en intensieve periode.

Hulp met opruimen, een zorg minder in verdrietige tijden!

Wil je meer informatie, neem dan gerust contact op.

Neem contact op

Na het overlijden van een dierbare komt er veel op u af.

Vroeg of laat krijgen we allemaal te maken met het overlijden van een dierbare.
Na de uitvaart zult u vrijwel meteen oog in oog staan met de financiële, administratieve en praktische afwikkeling van het overlijden.
Waarschijnlijk staat uw hoofd hier helemaal niet naar.
De ervaring leert dat, nadat alle zaken afgehandeld zijn, er rust en ruimte komt voor het rouwen.

Nabestaandenzorg Midden Nederland. Helpt u met een zorgvuldige afhandeling waarbij ruimte en aandacht is voor het verdriet en de emoties.

Hulp met opruimen ontzorgd!

Hulp met opruimen zorgt voor een zorgvuldige afhandeling van zaken op financieel, administratief en praktisch gebied.
Hierbij is er ook ruimte en aandacht voor het verdriet en de emoties.
Ik kan u ondersteunen bij de volgende zaken:

  • Regelen van bankzaken
  • Aanpassen van verzekeringen
  • Opzeggen abonnementen, contributies en lidmaatschappen
  • Notaris en (indien nodig) het aanvragen van de verklaring van erfrecht
  • In kaart brengen van bezittingen en/of schulden
  • Wijzigen van social media accounts
  • etc

Ook kan ik de nabestaande helpen met de praktische zaken. Bij praktische zaken kunt u  denken aan alles met betrekking tot de woning, invullen van formulieren voor verschillende instanties, etc.

Nabestaandenzorg Midden Nederland. Helpt u met een zorgvuldige afhandeling waarbij ruimte en aandacht is voor het verdriet en de emoties.

Nabestaandenzorg Midden Nederland. Helpt u met een zorgvuldige afhandeling waarbij ruimte en aandacht is voor het verdriet en de emoties.

Professionele regelheld voor nabestaanden

Het inschakelen van een professional, speciaal opgeleid voor nabestaanden zorg, kan ervoor zorgen dat de regel zaken vlot verlopen. Hierdoor hebben de nabestaanden meer tijd voor hun rouwverwerking zonder bijkomende stress over bijzaken.

Landelijk Platform Nabestaandenzorg

Ik ben lid van het Landelijk Platform Nabestaandenzorg. Deze stichting streeft naar een hoge kwaliteit emotionele en zakelijke zorg en begeleiding. Alle aangesloten leden werken volgens de visie van het platform, met betrokkenheid en integriteit als belangrijkste kernwaarden, en volgen regelmatig bijscholing.

Contact

Heeft u iemand nodig die u op weg helpt? Voor een korte of een langere periode?
Neem gerust contact op voor een kennismaking, dit is geheel vrijblijvend.

Neem contact op

Wanneer u Hulp met opruimen inschakelt staat u er niet alleen voor in deze emotionele en intensieve periode.

Hulp met opruimen, een zorg minder in verdrietige tijden!

Goed geregeld voor later

Wilt u alles goed regelen voor uw nabestaanden? Dat kan door het opstellen van een nalatenschapsdossier.
Het nalatenschapsdossier is een handig naslagwerk met informatie voor uw nabestaanden. Het document bevat relevante gegevens zoals:

  • persoonsgegevens
  • bankzaken
  • verzekeringen
  • bezittingen
  • schulden
  • pensioenen
  • schulden
  • financiële verplichtingen
  • contracten
  • nutsvoorzieningen
  • inlogcodes
  • vindplaatsen
  • lidmaatschappen en abonnementen
  • uitvaartwensen
Nalatenschapsdossier - Hulp met opruimen

Nalatenschapsdossier , Het nalatenschapsdossier is een handig naslagwerk met informatie voor uw nabestaanden. Goed geregeld voor later.

Wat wil je geregeld hebben als je komt te overlijden?

In dit dossier worden wensen richting de nabestaanden vastgelegd. Je kunt dit nu al zelf regelen. Een nalatenschapsdossier geeft rust en overzicht. Ook voor de nabestaanden is dat een zorg minder. Uw wensen staan immers reeds zwart op wit. Het nabestaandendossier wordt in overleg met jou opgesteld.

Hoe stellen wij het nalatenschapsdossier samen?

Deze maatwerk map wordt bij je thuis opgesteld. Voorafgaand stuur ik je een checklist. Je kunt dan de benodigde informatie alvast bij elkaar zoeken. Ter plekke voer ik alle informatie in. Een conceptversie wordt hierna ter inzage toegestuurd. Eventuele wijzigingen kunnen altijd worden aangebracht. Uiteindelijk krijgt u de papieren versie van het nalatenschap persoonlijk overhandigd.  Ook krijgt u deze definitieve versie op een USB stick.

Het opstellen van een nalatenschapsdossier kost € 249,-
(Het opstellen van dit dossier is gebaseerd op 5 uur)

Voordelen;

  • Het geeft je rust te weten dat alles goed geregeld is
  • Duidelijkheid voor de nabestaanden
  • Handzaam dossier
  • Digitale versie op een usb stick

Jaarlijks neem ik, indien gewenst, contact op om eventuele wijzigingen door te spreken en in het document aan te passen. Deze jaarlijkse update verzorg ik vanaf € 45,-

Wil je meer informatie, neem dan gerust contact op.

Neem contact op

Wat is het Nalatenschapsdossier? Klik op afbeelding voor de animatie.
Nalatenschapsdossier