Nabestaandenzorg

Na het overlijden van een dierbare, komt er natuurlijk ontzettend veel op je af. Vanzelfsprekend zal je in de periode na het overlijden veel verdriet hebben. Op zo’n moment is het laatste waar je op zit te wachten, het opruimen van het huis van de overledene en de hierbij horende administratieve afhandeling. Juist in deze periode kan het fijn zijn als iemand je op weg helpt en je zorgen uit handen neemt.

Als nabestaanden begeleider sta ik juist op dit moment voor je klaar. Naast ondersteuning bij het opruimen en financiële en administratieve orde scheppen, is er uiteraard ook ruimte voor het ophalen van herinneringen aan de overledene en praten over het verlies.

Nabestaandenzorg 

Na het overlijden van een dierbare, komt er natuurlijk ontzettend veel op je af. Vanzelfsprekend zal je in de periode na het overlijden veel verdriet hebben. Op zo’n moment is het laatste waar je op zit te wachten, het opruimen van het huis van de overledene en de hierbij horende administratieve afhandeling. Juist in deze periode kan het fijn zijn als iemand je op weg helpt en je zorgen uit handen neemt.

Als nabestaanden begeleider sta ik juist op dit moment voor je klaar. Naast ondersteuning bij het opruimen en financiële en administratieve orde scheppen, is er uiteraard ook ruimte voor het ophalen van herinneringen aan de overledene en praten over het verlies.

Hulp met opruimen na het overlijden van een dierbare naaste.

Na het overlijden van een dierbare naaste, is er natuurlijk vaak veel verdriet. Je komt in een rouwperiode terecht en zit vol met allerlei emoties. Echter komen er ook veel praktische zaken kijken bij een overlijden van een dierbare. Hierbij kun je denken aan het regelen van de uitvaart, maar ook aan het opruimen van eigendommen van de overledene of zelfs het hele huis leegruimen. Uit ervaring weet ik dat deze praktische zaken op zo’n moment, je soms snel te veel kunnen worden en ontzettend veel energie vragen die je op dat moment eigenlijk gewoon niet hebt.

Er is zoveel meer dan alleen de inboedel..

Wanneer je spullen van een overleden dierbare opruimt, zijn dit niet alleen spullen. Vaak komen er ontzettend veel herinneringen naar boven en het kan lastig zijn om beslissingen te nemen over wat er met de verschillende spullen moet gebeuren. Het kan fijn zijn als je iemand hebt om op terug te vallen, iemand die het overzicht kan bewaren in deze moeilijke periode waar je doorheen gaat.

Hiernaast gaat het afwikkelen van een nalatenschap natuurlijk niet alleen om het uitzoeken en opruimen van de inboedel, er komen ook veel administratieve, organisatorische en financiële zaken om de hoek kijken.

Werkwijze nabestaandenzorg

  • We bespreken eerst wat je wil uitzoeken en opruimen. We bekijken de ruimte en spullen die je wil opruimen
  • Na deze inventarisatie geef ik aan op welke manier ik jou zou kunnen helpen. Dit voorstel is natuurlijk aansluitend aan de door jou gespecificeerde wensen. Je kunt hierbij denken aan: samen opruimen, ordenen en het afvoeren van spullen. Ook inpakken en schoonmaken kunnen hieronder vallen.
  • Tijdens de sessies is er natuurlijk ook tijd en ruimte voor het ophalen van herinneringen en kan verdriet worden gedeeld. Ondertussen ruimen we samen op. Ik begrijp dat jouw energie kan steeds weer anders zijn en dat is geen enkel probleem, ik ben er ook (en vooral) voor jou!
  • Als alles is opgeruimd en afgerond, nemen we afscheid. Enkele weken later zal er nog een evaluatiegesprek plaats vinden.

Schakel hulp met opruimen in om jou te ondersteunen tijdens het afwikkelen van een nalatenschap. Juist op zulke momenten is het fijn als je er niet alleen voor staat!

Opruimen na overlijden | Huis opruimen na overlijden | Opruimcoach

Begeleiding van nabestaanden: ook op administratief vlak.

Bij de afhandeling van een overlijden, komt vaak ook een grote administratieve last op de schouders van de nabestaanden te liggen. U heeft na een overlijden van een dierbare al ontzettend veel aan uw hoofd en dat maakt het moeilijk om ook nog alle papierwerk en administratieve zaken af te handelen. Het is echter wel erg belangrijk om dit zo snel mogelijk af te ronden, zodat je hierna ruimte en tijd krijgt om te rouwen.

Hulp met opruimen neemt graag jouw zorgen weg!

Hulp met opruimen zorgt na het overlijden van een dierbare naaste voor een zorgvuldige en efficiënte afhandeling van zaken op financieel, administratief en praktisch gebied. Tijdens dit proces is er uiteraard ook ruimte en aandacht voor het verdriet en de emoties die hierbij komen kijken.

Als nabestaanden begeleider help ik jou graag met:

  • Het regelen van bankzaken.
  • Het aanpassen of opzeggen van verzekeringen.
  • Het opzeggen van abonnementen, contributies en lidmaatschappen.
  • Notariële zaken en (indien nodig) het aanvragen van de verklaring van erfrecht.
  • Het volledig in kaart brengen van bezittingen en/of schulden van de overledene.
  • Aanpassingen op social media accounts van de overledene.
  • Het invullen van formulieren voor instanties.

Uiteraard kunt u zelf precies aangeven wat je wensen zijn, ook als deze niet in het bovenstaande rijtje terugkomen. Voor mij is het belangrijkste om er in deze periode voor jou te zijn, op een wijze die jou de meeste ondersteuning geeft.

Professionele regelheld voor nabestaanden!

Door hulp met opruimen in te schakelen na het overlijden van een dierbare naaste, wordt jou op professionele wijze een hoop geregeld en zorgen uit handen genomen. Jij hebt hiervoor meer tijd voor het belangrijkste in deze periode: herinneringen ophalen en rouwen.

Landelijk Platform Nabestaandenzorg

Ik ben lid van het Landelijk Platform Nabestaandenzorg. Deze stichting streeft naar een hoge kwaliteit emotionele en zakelijke zorg en begeleiding. Alle aangesloten leden werken volgens de visie van het platform, met betrokkenheid en integriteit als belangrijkste kernwaarden, en volgen regelmatig bijscholing.

Adminstratieve nabestaandenbegeleiding | Hulp met opruimen

Het nalatenschapsdossier. Goed geregeld voor later!

Wilt u alles goed regelen voor uw nabestaanden? Dat kan door het opstellen van een nalatenschapsdossier.
Het nalatenschapsdossier is een handig naslagwerk met informatie voor uw nabestaanden. Het document bevat relevante gegevens zoals:

  • persoonsgegevens
  • bankzaken
  • verzekeringen
  • bezittingen
  • schulden
  • pensioenen
  • schulden
  • financiële verplichtingen
  • contracten
  • nutsvoorzieningen
  • inlogcodes
  • vindplaatsen
  • lidmaatschappen en abonnementen
  • uitvaartwensen

Wat wil je geregeld hebben als je komt te overlijden?

In dit dossier worden wensen richting de nabestaanden vastgelegd. Je kunt dit nu al zelf regelen. Een nalatenschapsdossier geeft rust en overzicht. Ook voor de nabestaanden is dat een zorg minder. Uw wensen staan immers reeds zwart op wit. Het nabestaandendossier wordt in overleg met jou opgesteld.

Hoe stellen wij het nalatenschapsdossier samen?

Deze maatwerk map wordt bij je thuis opgesteld. Voorafgaand stuur ik je een checklist. Je kunt dan de benodigde informatie alvast bij elkaar zoeken. Ter plekke voer ik alle informatie in. Een conceptversie wordt hierna ter inzage toegestuurd. Eventuele wijzigingen kunnen altijd worden aangebracht. Uiteindelijk krijgt u de papieren versie van het nalatenschap persoonlijk overhandigd.  Ook krijgt u deze definitieve versie op een USB stick.

Het opstellen van een nalatenschapsdossier kost € 249,-
(Het opstellen van dit dossier is gebaseerd op 5 uur)

Voordelen

  • Het geeft je rust te weten dat alles goed geregeld is
  • Duidelijkheid voor de nabestaanden
  • Handzaam dossier
  • Digitale versie op een usb stick

Jaarlijks neem ik, indien gewenst, contact op om eventuele wijzigingen door te spreken en in het document aan te passen. Deze jaarlijkse update verzorg ik vanaf € 45,-

Nalatenschapsdossier | Hulpmetopruimen | opruim coach

Hulp met opruimen na het overlijden van een dierbare naaste.

Na het overlijden van een dierbare naaste, is er natuurlijk vaak veel verdriet. Je komt in een rouwperiode terecht en zit vol met allerlei emoties. Echter komen er ook veel praktische zaken kijken bij een overlijden van een dierbare. Hierbij kun je denken aan het regelen van de uitvaart, maar ook aan het opruimen van eigendommen van de overledene of zelfs het hele huis leegruimen. Uit ervaring weet ik dat deze praktische zaken op zo’n moment, je soms snel te veel kunnen worden en ontzettend veel energie vragen die je op dat moment eigenlijk gewoon niet hebt.

Er is zoveel meer dan alleen de inboedel..

Wanneer je spullen van een overleden dierbare opruimt, zijn dit niet alleen spullen. Vaak komen er ontzettend veel herinneringen naar boven en het kan lastig zijn om beslissingen te nemen over wat er met de verschillende spullen moet gebeuren. Het kan fijn zijn als je iemand hebt om op terug te vallen, iemand die het overzicht kan bewaren in deze moeilijke periode waar je doorheen gaat.

Hiernaast gaat het afwikkelen van een nalatenschap natuurlijk niet alleen om het uitzoeken en opruimen van de inboedel, er komen ook veel administratieve, organisatorische en financiële zaken om de hoek kijken.

Werkwijze nabestaandenzorg

  • We bespreken eerst wat je wil uitzoeken en opruimen. We bekijken de ruimte en spullen die je wil opruimen
  • Na deze inventarisatie geef ik aan op welke manier ik jou zou kunnen helpen. Dit voorstel is natuurlijk aansluitend aan de door jou gespecificeerde wensen. Je kunt hierbij denken aan: samen opruimen, ordenen en het afvoeren van spullen. Ook inpakken en schoonmaken kunnen hieronder vallen.
  • Tijdens de sessies is er natuurlijk ook tijd en ruimte voor het ophalen van herinneringen en kan verdriet worden gedeeld. Ondertussen ruimen we samen op. Ik begrijp dat jouw energie kan steeds weer anders zijn en dat is geen enkel probleem, ik ben er ook (en vooral) voor jou!
  • Als alles is opgeruimd en afgerond, nemen we afscheid. Enkele weken later zal er nog een evaluatiegesprek plaats vinden.

Schakel hulp met opruimen in om jou te ondersteunen tijdens het afwikkelen van een nalatenschap. Juist op zulke momenten is het fijn als je er niet alleen voor staat!

Begeleiding van nabestaanden: ook op administratief vlak

Bij de afhandeling van een overlijden, komt vaak ook een grote administratieve last op de schouders van de nabestaanden te liggen. U heeft na een overlijden van een dierbare al ontzettend veel aan uw hoofd en dat maakt het moeilijk om ook nog alle papierwerk en administratieve zaken af te handelen. Het is echter wel erg belangrijk om dit zo snel mogelijk af te ronden, zodat je hierna ruimte en tijd krijgt om te rouwen.

Hulp met opruimen neemt graag jouw zorgen weg!

Hulp met opruimen zorgt na het overlijden van een dierbare naaste voor een zorgvuldige en efficiënte afhandeling van zaken op financieel, administratief en praktisch gebied. Tijdens dit proces is er uiteraard ook ruimte en aandacht voor het verdriet en de emoties die hierbij komen kijken.

Als nabestaanden begeleider help ik jou graag met:

  • Het regelen van bankzaken.
  • Het aanpassen of opzeggen van verzekeringen.
  • Het opzeggen van abonnementen, contributies en lidmaatschappen.
  • Notariële zaken en (indien nodig) het aanvragen van de verklaring van erfrecht.
  • Het volledig in kaart brengen van bezittingen en/of schulden van de overledene.
  • Aanpassingen op social media accounts van de overledene.
  • Het invullen van formulieren voor instanties.

Uiteraard kunt u zelf precies aangeven wat je wensen zijn, ook als deze niet in het bovenstaande rijtje terugkomen. Voor mij is het belangrijkste om er in deze periode voor jou te zijn, op een wijze die jou de meeste ondersteuning geeft.

Professionele regelheld voor nabestaanden!

Door hulp met opruimen in te schakelen na het overlijden van een dierbare naaste, wordt jou op professionele wijze een hoop geregeld en zorgen uit handen genomen. Jij hebt hiervoor meer tijd voor het belangrijkste in deze periode: herinneringen ophalen en rouwen.

Landelijk Platform Nabestaandenzorg

Ik ben lid van het Landelijk Platform Nabestaandenzorg. Deze stichting streeft naar een hoge kwaliteit emotionele en zakelijke zorg en begeleiding. Alle aangesloten leden werken volgens de visie van het platform, met betrokkenheid en integriteit als belangrijkste kernwaarden, en volgen regelmatig bijscholing.

Het nalatenschapsdossier. Goed geregeld voor later!

Wilt u alles goed regelen voor uw nabestaanden? Dat kan door het opstellen van een nalatenschapsdossier.
Het nalatenschapsdossier is een handig naslagwerk met informatie voor uw nabestaanden. Het document bevat relevante gegevens zoals:

  • persoonsgegevens
  • bankzaken
  • verzekeringen
  • bezittingen
  • schulden
  • pensioenen
  • schulden
  • financiële verplichtingen
  • contracten
  • nutsvoorzieningen
  • inlogcodes
  • vindplaatsen
  • lidmaatschappen en abonnementen
  • uitvaartwensen

Wat wil je geregeld hebben als je komt te overlijden?

In dit dossier worden wensen richting de nabestaanden vastgelegd. Je kunt dit nu al zelf regelen. Een nalatenschapsdossier geeft rust en overzicht. Ook voor de nabestaanden is dat een zorg minder. Uw wensen staan immers reeds zwart op wit. Het nabestaandendossier wordt in overleg met jou opgesteld.

Hoe stellen wij het nalatenschapsdossier samen?

Deze maatwerk map wordt bij je thuis opgesteld. Voorafgaand stuur ik je een checklist. Je kunt dan de benodigde informatie alvast bij elkaar zoeken. Ter plekke voer ik alle informatie in. Een conceptversie wordt hierna ter inzage toegestuurd. Eventuele wijzigingen kunnen altijd worden aangebracht. Uiteindelijk krijgt u de papieren versie van het nalatenschap persoonlijk overhandigd.  Ook krijgt u deze definitieve versie op een USB stick.

Het opstellen van een nalatenschapsdossier kost € 249,-
(Het opstellen van dit dossier is gebaseerd op 5 uur)

Voordelen;

  • Het geeft je rust te weten dat alles goed geregeld is
  • Duidelijkheid voor de nabestaanden
  • Handzaam dossier
  • Digitale versie op een usb stick

Jaarlijks neem ik, indien gewenst, contact op om eventuele wijzigingen door te spreken en in het document aan te passen. Deze jaarlijkse update verzorg ik vanaf € 45,-

Wat is het Nalatenschapsdossier? Klik op afbeelding voor de animatie.

Nalatenschapsdossier | Hulpmetopruimen | opruim coach

Werkwijze Nabestaandenbegeleider

Nabestaanden gesprek

In het nabestaandengesprek is er aandacht voor het verlies van uw dierbare en de praktische zaken rondom het overlijden. Tijdens het gesprek, dat ongeveer 2 uur zal duren, is er in de eerste plaats aandacht en ruimte voor u. Daarnaast worden er ook praktische zaken doorgenomen. Zo krijgt u inzicht in wat er (nog) geregeld moet worden.

Kosten

De kosten voor het nabestaandengesprek zijn € 125,-.

Mocht er na het gesprek behoefte zijn aan administratieve ondersteuning voor korte of langere tijd dan is dit uiteraard mogelijk.  Samen gaan we kijken waar u ondersteuning nodig heeft en hierbij houden we rekening met uw persoonlijke wensen en mogelijkheden.  Het tarief wordt afgestemd op uw persoonlijke wensen en wordt vooraf met u besproken.

Tarieven

Wanner je hulp met opruimen inschakelt sta je er niet alleen voor in deze emotionele en intensieve periode.

Het inschakelen van een professional, speciaal opgeleid voor nabestaandenzorg, kan ervoor zorgen dat de regel zaken vlot verlopen. Hierdoor hebben de nabestaanden meer tijd voor hun rouwverwerking zonder bijkomende stress over bijzaken.

Landelijk Platform Nabestaandenzorg.

Ik ben lid van het Landelijk Platform Nabestaandenzorg. Deze stichting streeft naar een hoge kwaliteit emotionele en zakelijke zorg en begeleiding. Alle aangesloten leden werken volgens de visie van het platform, met betrokkenheid en integriteit als belangrijkste kernwaarden, en volgen regelmatig bijscholing.

Meer informatie of een afspraak maken? Mail, app of bel me.

Maak een afspraak